4/18/2010

shit pommes.. Allt bra? Har ar det fulla muggar, tiden rullar pa och ja forsoker hanga med som vanligt.. Sitetr just nu pa jobbet denna regniga sondag o vantar pa att ga hem o stada. Pfft roande varre, tur nog stada ja mestadels inatt bara damsugning o torka golv kvar :) Dessutom, har ja bara en endaste gang kvar och stada huset. Skrammande och underbart samtidigt!

 Senaste dagarna har varit stralande solksken, har gatt omkring i klanning o solbrillor, o  suttit ute o last bocker o solat.. ALSKAR VAREN! dock idag regnar dte galet o ja glomde mitt paraply hemma.. Borde veta battre, ar fortfarande i england lixom o vadret vaxlar konstant..

jobbar imorrn, tisdag, torsdag o fredag, blir en hel del malande.. Ska ga ut i helgen, inte varit ute pa en vecka nu.. Skulle gatt ut nu i helgen men daligt med pengar o totalt vardelos hy fick mig att tacka nej. Men hopaps pa forbattring till nasta vecka, ska nog till en rockklubb en dag tror ja sen ut o dansa galet pa floritas en kvall.. Nice :)
Sen nasta torsdag-fredag kommer Isla(min volontarcoordinator fran london) o 2 andra volontarer for Depaul som bor i Gravesend. Ska ha lite mote, ska bli trevligt. Isla ar asrolig, skont o fa ett break fran vardagen ett tag o gora lite nya roliga saker :) Sen ar vi redan i maj?! Shit, borjar bli dags o boka flyg snart med.. Usch vill inte ens tanka pa sverige just nu, langt kvar ju :) Fortfarande valdigt blandade kanslor o aka hem.. men som sagt, ska skjuta upp tankar o kanslor kring det ett tag till.. Atminstande vanta till maj innan ja borjar fundera kring "aka hemsaker" :)

Haft en disskusion med issy today, jag har borjat hantera spraket valdigt bra aven i stressade situationer som nar hon vi "disskuterar". Hon ifragasatter vad ja gor/sager hela tiden nar ja sager till henne om ngt, ganska hogt, o iborjan tyckte ja dte va ganska svart o visste inte riktigt hur ja skulle uttrycka mig. Ganska nojd faktiskt med det framsteget, tycker det ar valdigt kul o prata engelska! Fast kanner mig lite fanig ibland, kan inte hjalpat.. fast alla tycker jag har en jattegullig accent, o sen traffa ja en tyska som va overtygad om att ja va ifran Newcastle pa allvar. Borjar ta at mig dialektet lite for mycket tror ja.. ;) 

Nu ska ja stanga av datorn o stada iordning for och ga hem.. puss pa er i regnet, hoppas vadret ar battre i svennelandet :)
puss

1 kommentar:

  1. Du snackar mambo-jambo....gullig accent my as. Alla från engelsktalande länder säger enstämmigt att folk från Sverige låter som kocken i mupparna.....furdi-murdi-hurdi mudd...if you know what i mean??

    Vi här hemma i landet Sverige där du en gång kom ifrån, vill att du tänker på Sverige....ska det vara så jävla svårt att bara komma hem???? Nej du saknar inget här hemma asapa!

    Har insett en sak dock, jag kommer att ta min första lediga sommar på 21 år utan sommarjobb. Detta innebär att alla pengar jag lyckats spara under året (22.50) går till semesterkassan, som i sin tur innebär att jag blir den i fam. Nilsson som inte kommer och hälsar på dig.....det suger kattpenis men livet är sånt har jag lärt mig!

    Å andra sidan kan vi förhoppningsvis ha en sjudundrandes o helsikes röjpartaj när du kommer hem, Jocke kommer hem och jag slutar på universitetet för gott...smaka på den sammankomsten om du törs=)Nu snackar vi sup och svälj, trevlig helg på elitnivå så lägg dig i träningsläger om du ska en sportmössa på upploppsrakan! Finns en viss risk att du antar Lisa-syndromet....mamma ta bort det här....

    Ha det förjävligt ett tag till!

    Puss i ljumsken.

    T o S.

    SvaraRadera